Deze heerlijk eenvoudige oefening om tot rust te komen wil ik graag delen

Stap 1:

Sluit je ogen. Leg je hand op ja hart. Deze eenvoudige handeling zorgt ervoor dat er een chemische stof in je hersenen vrijkomt, genaamd oxytocine (ook wel bekend als het liefdeshormoon).

Stap 2

Beeld je in dat je in- en uitademt via je hart. Beeld je bij iedere inademing in dat je rust, liefde en compassie inademt. Adem normaal uit. Adem bij iedere inademing rust liefde en compassie in. En adem weer uit. Voel hoe je bij de derde inademing via het hart vervuld wordt door rust, liefde en compassie. Laat bij het uitademen je hand zakken en open je ogen.

power of the heartMerk op hoe anders je lichaam aanvoelt dan een paar minuten geleden. Misschien voel je je lichter, meer ontspannen, meer op j e gemak. Misschien voel je een warme tinteling door je hart stromen, of misschien wel door je hele lichaam. Doe deze oefening zo vaak je kunt. Doe deze vooral als je je niet zo gestrest (of juist heel goed) voelt. Op die manier wordt het steeds gemakkelijker jezelf te kalmeren en stresssituaties. Na de eerste keren kun je dit ook met je ogen open doen.

Als je deze oefening drie tot vijfmaal per dag doet in de komende weken gaat je lichaam aan deze innerlijke rust wennen. Het wordt steeds meer een gewoonte, het wordt een soort reflex. Je hoeft alleen je hand maar op je hart te leggen en het proces gaat vanzelf.

Met dank aan het boek “the power of the Heart’